جوسازی بیگانگان علیه شورای نگهبان به دلیل صبری است كه این نهاد در انجام تكلیف دفاع از حاكمیت دارد
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش روز سه شنبه ایرنا،عضو سابق حقوقدان شورای نگهبان در گفتاری تحت عنوان 'ناظران انتخابات، مرزبان شكیبای حاكمیت اسلامی' به بررسی این موضوع پرداخته است.

متن كامل یادداشت آیت الله كعبی عضو سابق حقوقدان شورای نگهبان، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و عضو مجلس خبرگان رهبری كه در پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان منتشر شده است بدین شرح است:

یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ اصْبِرُواْ وَصَابِرُواْ وَرَابِطُواْ وَاتَّقُواْ اللّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ (آل عمران. 200)

ای كسانی كه ایمان آورده‏اید! صبر كنید و در برابر دشمنان، پایدار باشید و از مرزهای خود، مراقبت كنید و از خدا بپرهیزید، شاید رستگار شوید!

*ابعاد و انواع صبر

این آیه شریفه، آیه آخر سوره آل عمران است. خدواند بزرگ در این آیه را به «صبر» امر می ‌فرماید. صبر، جنبه های مختلفی دارد؛

الف: گاهی صبر، «امری شخصی» است؛ مثل صبر در برابر مشكلات و مصائب و...

ب: گاهی مقصود از صبر، صبر در در طاعت و بندگی خداوند متعال است.

ج: گاهی صبر «امری اجتماعی» است كه باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود.

مثلا صبر یك جامعه در برابر دشمنان كه همان پایداری و ایستادگی است. همه آحاد جامعه باید در برابر تهاجم دشمنان، پایداری و استقامت نمایند. صبر و پایداری آنان، جنبه اجتماعی دارد.

ضروری است كه همه ما در برابر دشمن، متحد شویم و با صبر، به مرزبانی و حفاظت از مرزهای از كشور خود بپردازیم. این نگهبانی از مرزها، پایداری همگانی، می‌خواهد.

مرزها تنها جغرافیائی نیستند بلكه گاهی اخلاقی، فرهنگی یا اعتقادی هستند. گاهی هم، مرز حاكمیت اسلامی است و رعایت تقوی الهی به عنوان یك تكلیف اخلاقی است. صبر در برابرسختی ها و ناملایمات و اتهامات ازسوی دشمنان خارجی و داخلی هم به عنوان یك تكلیف اجتماعی است.

*حزب اللهی یعنی صبور و شكیبا

اینكه خداوند متعال، ائمه هدی(س) را به عنوان رهبر و پیشوا قرارداده است بدان دلیل است كه آنها، در مقابل مصائب و سختی‌ها، بردبار و شكیبا بوده‌اند. برما فرض و تكلیف است كه همواره پشت سر امام و رهبر و ولی فقیه حركت كنیم و به عنوان یك تكلیف سیاسی از معیارها و ارزشهای الهی كه توسط ولی فقیه معین می‌شود، اطاعت و پیروی نماییم و بر دشوارهای این حركت صبر و پایداری داشته باشیم.

اگر چنین بودیم حزب اللهی هستیم. 'حزب الهی' در واقع امر، كسی است كه مرزبان اسلام در عرصه سیاسی و اجتماعی باشد.

*ناظران انتخاباتی؛ مرزبان حاكمیت اسلام

جوسازیها و تشویش اذهان و تهمتهایی را كه این روزها بیگانگان و ایادی آنان در داخل كشور علیه نهادمقدس شورای نگهبان مطرح می كنند به دلیل صبری است كه این نهاد در انجام تكلیف دفاع از حاكمیت دارد.

كسانی هم كه با دفاتر نظارتی شورای نگهبان همكاری دارند، محافظ مرزهای حاكمیت هستند، مرزبان حاكمیت اسلامی اند. آنها نمی‌گذارند بیگانگان و ایادی آنها در حكومت و حاكمیت اسلامی، نفوذ كنند و آدمهای فاسد و بی ریشه و سست عنصر و اراده وارد حكومت نشوند و كسانی بیایند كه التزام عملی به اسلام وقانون اساسی داشته باشند.

فكر نكنید این مرزبانی آسان یا بی هزینه است. ناظران امین شورای نگهبان، مدام با تیربارهای تهمت، افترا، شایعه و... مواجه‌اند. حتی ممكن است كسانی كه از بردباری ناظران امین شورای نگهبان متضرر می شوند، بتوانند موقعیت كاری و شغلی و اجتماعی ناظران را تضعیف كنند. البته شورای نگهبان وظیفه حمایت از آنها را دارد و تاجائی كه اطلاع دارم سعی می كند از این ناظران مرزبان حمایت كند.

اما ناظران نیز در برابر این فشارها و و حتی برای پرداخت هزینه آن مرزبانی خود باید صبر و مقاومت داشته باشند.

*قانون و ملت در برابر دشمن

قانون انتخابات، فرآیند صیانت از آرای ملت را مشخص كرده است. مجریان انتخابات باید رای مردم را اخذ كنند و ناظران انتخابات موظفند بر روند اخذ رای نظارت كنند و مراقب باشند هر كس به وظایف قانونی خود درست عمل كنند و در نهایت همان داوطلبانی كه ملت انتخاب می‌نماید، از صندوق رای بیرون بیاید.

نظام اسلامی، همواره مرهون آرای مردم بوده است و طی 30 انتخابات گذشته، شورای نگهبان از آرای مردم صیانت كرده و اجازه نداده است كسی رای مردم را نادیده بگیرد. به همین دلیل، امروزه دشمنان خارجی و عوامل داخلی آن سعی دارد با فرافكنی و با طرح مسائل حاشیه‌ای و ایجاد شبهه، حضور مردم در صحنه انتخابات را كم كند. با این حال مردم هوشیار و با بصیرت كشورمان نیز، همواره با حضور گسترده خود در انتخابات نشان داده‌اند كه در برابر ترفندهای دشمنان صبور و محكم هستند.

شورای نگهبان و مجموعه ناظران انتخاباتی نیز از آرای مردم صیانت می كنند.

*هدف از تخریب شورای نگهبان

شورای نگهبان، نهاد قانونی نظارت بر انتخابات است كه باید طبق قانون و كاملاً حرفه‌ای عمل نماید. با این سازوكار قانونی، سلامت انتخابات تضمین شده است و ناظران امین نیز باید با قاطعیت و رعایت بی‌طرفی و استقلال كامل و مستدل وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهند.

بدیهی است كه شورای نگهبان ادعای عصمت نمی كند. اما كسانی كه بی هیچ مبنائی به شورای نگهبان خرده می گیرند باید بداند اگر این نهاد تضعیف شود، نظام اسلامی تضعیف می شود.

اگر كسی فساد سیاسی، مالی، اخلاقی، اجتماعی و... داشته باشد، قانون و فقه می‌گوید باید ردصلاحیت شود زیرا فاقد صلاحیت لازم برای حضور در مجلس شورای اسلامی است. نماینده مجلس، باید پاسدار دین و اخلاق باشد و بتواند به مردم خدمت كند و استقلال رای داشته باشد. اما برخی از افراد همین كه رد صلاحیت می شوند و فاقد چنین شرایطی تشخیص داده می‌شوند، به تخریب شورای نگهبان می پردازند. در واقع هدف ردصلاحیت‌شدگان از تخریب شورای نگهبان، تحت الشعاع قرار دادن ضعف‌ها و بی صلاحیتی‌های خودشان است.

سیام**7378**1580





:: برچسب‌ها: فلوریدا , اروپا , خورشید ,
:: بازدید از این مطلب : 407
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: